Digitální agentura Taste mě zase vytáhla na povedené rande (SEO Date #2)

Já vím, že už to jsou celé měsíce, kdy se zase můžeme potkávat na akcích, ale pořád jsem z toho trochu paf. Po té skorodvouleté konferenční pauze jsem se trošku bál, jestli to ta osobní setkání nezabije. OMYL! Naopak mi přijde, žei na odborné akce teď chodí ještě víc lidí než kdy předtím.

Ještě někdy v době BC (Before Covid) jsem dorazil na jednu z „Tastích“ akcí a bylo to dost dobré. Sešlo se tehdy několik prezentujících a sdíleli svoje zkušenosti kolem SEO, přesněji o… i kdybyste mě lechtali jemným pírkem s extra výtažkem z heboučké srsti králíčka Azurita, zaboha si nevzpomenu, o čem přesně to bylo. Ale pamatuju si, že to bylo moc fajn a navedlo mě to na další samostudium kolem SEO (protože správný marketér musí mít tydlecty, no přesahy!) 

Město, moře, kuře, stavení… vzhůru za tebou!

Když jsem psal report o Patreon srazu Investičního podcastu Vojty Žižky, naprosto, kompletně a zcela jsem nezmínil město, kde se konal. Byla to samozřejmě Praha a nezmínil jsem ji jen proto, že jsem zcela evidentně, jako mnoho jiných moravských naplavenin v Práglu, už po pár letech zpychnul jako prase a vůbec si neuvědomuju, že by to taky mohlo být jinde, že jo. 

Takže se omlouvám a teď rovnou předestírám, že tenhle SEO Date se odehrál V PRAZE, ve stylovém podniku Město Moře. A pozor, ani to kuře nakonec nechybělo! Ale o tom později.

Už po pár krocích směrem k podniku bylo jasné, že jdu správně!

Jsou to právě takovéhle maličkosti, které i menší akci zvednou na vyšší level. Pečlivě jsem srdíčko obešel, abych nekazil umění (nedělám si srandu, já nenakreslím ani takové to hranaté prase) a u pultíku se legitimoval třeskutě vtipným: „Ahoj, já jsem David Klouda, jdu sem na rande, ale zapomněl jsem kytku hahaha…”

Vy si asi teď říkáte, že si vymýšlím, že takové jelito nemůže být nikdo. To jste mě ale potom ještě asi nepotkali, když vidím nové lidi. Moje touha být za každou cenu vtipný je ještě silnější než náhle aktivovaný rozmnožovací pud fanynek kapitána Ameriky, když vlastnoručně chytá odlétající helikoptéru.

Naštěstí mě slečny u stolku s lístky asi úplně neslyšely (nebo se tak aspoň tvářily, děkuju!), takže jsem podruhé jen trapně zopakoval své jméno, vzal letáček a už radši bez přiblblých průpovídek vyrazil mezi další účastníky.

Trpěli jsme žízní, to nemohu říct!

Musím říct, že Město, moře je fakt pěkné a Taste se postaraly, aby nám hned od začátku nechybělo dost pití a občerstvení (hroznů a borůvek bych se užral! Tak jsem se od nich radši klidil pryč).

Máte nějaké přednášky? A mohl bych je vidět?

Taste daty jsou koncipované jako série přednášek a tentokrát byly tři. Opening speech si nachystal SEO Team Leader v Tastu Richard Klačko a představil nám prvního přednášejícího, což byl Michal Pecánek z Ahrefs. Hrozně mě bavila jeho přednášecí kadence, která si nezadala ani s legendárním „Donutilovým” samopalem vzor 24. To se mi fakt líbilo, člověk se toho aspoň dozví víc.

MC večera, Richard Klačko

Na Michalově přednášce mě zaujalo, že cca 10 % všech odkazů na webech má „nofollow“ atribut. Tedy, že web, ze kterého se odkazuje, na tento odkazovaný web nepřenese ani kapku „SEO juice“. To se může dít z různých důvodů, například když nechcete podpořit web, na který odkazujete (třeba dezinfo nebo od spamových botů v komentářích).

Celkem šokující informace pro mě byla, že až 50 % prokliků se neobjeví v Google Search Console. Na druhou stranu je tenhle nástroj zdarma, takže vlastně i těch 50 % je super, že jo. 

Do třetice se mi nejvíc líbilo, že díky nástroji Ahrefs můžete dopočítat návštěvnost konkurence. Michal ukázal i jak, takže pokud vás tahle funkce zajímá, tenhle nástroj určitě zkoukněte.

Už z toho vzdáleného gesta si určitě umíte představit, s jakou razancí to tam Michal sázel

Jako druhá přednášející si slovo vzala SEO specialistka Anna Schumacher z Effectix.com (mimochodem, to příjmení jí mega závidím). Anna nás zavedla do světa crawlování webu, tedy procházení webu internetovými prohlížeči typu Seznam nebo Google pro jejich indexaci a následné zobrazení uživatelům ve výsledcích vyhledávání podle jejich dotazů. 

Konkrétně mluvila o nástroji Screaming frog SEO Spider, kterým můžete svůj web „prolézt“ a on vám vyplivne, co je kde špatně. Třeba to, že nemáte vyplněné meta tagy nebo obsah na dané URL neexistuje, což jsou věci, za které vyhledávače mohou vaše stránky penalizovat a ty se budou zobrazovat níž ve výsledcích vyhledávání. A to nechcete!

I když neřeším SEO na takové úrovni, abych musel kontrolovat desítky tisíc stránek, zjistil jsem, že nástroj nabízí verzi pro 500 URL zdarma, takže jej plánuji vyzkoušet u svých B2B zákazníků.

Anna ještě nabídla různá řešení, pokud potřebujete crawlovat gargantuovské weby a nemáte na to úplně rozpočet NASA. Šlo třeba o nastavování úložiště databáze nebo velikosti operačních pamětí, takže pro lidi, co jsou „hodně někde“ v tom, to byla o to lepší a praktická prezentace.

Anna měla super přednášku a taky vyhrála v soutěži. Poctivá losovačka, nebojte!

Jako třetí vystoupil Petr Hlaváč z agentury eVisions. Ten si připravil pořádnou nálož informací k tomu, jak se postupně měnil Google SERP (stránka výsledků vyhledávání). 

Google používám asi 20 let a bylo pro mě bylo zajímavé, jak se stránka s výsledky v něčem fakt razantně proměnila. Třeba v posledních pár letech přišel velký důraz na video, případně zobrazování úryvků odpovědí z nejvíce relevantní stránky, takže na ni vlastně nemusíte klikat. Což se musí provozovateli takové stránky jistě moc líbit (ale na druhou stranu je první, tak co!)

Petr přidal spoustu tipů, jak dnes přemýšlet nad webovým obsahem tak, abyste se v organickém vyhledávání dostali co nejvýše, a to jak z technického, tak obsahového hlediska. 

Mluvit třeba o Rich snippets, rozmanitosti multimédií na webu (používejte videa a obrázky) nebo o důležitosti rychlosti načítání stránek (Google tomu přičítá velkou důležitost, a pokud budou vaše stránky pomalé jako pohyb tektonických desek, dost možná vás vyšoupne z první stránky vyhledávání a pak už vás nenajde ani Hercule Poirot (chtěl jsem napsat Sherlock Holmes, ale tenhle příměr používá každý, a já jsem originál, ne asi).

Petrova přednáška byla pořádně nabitá informacemi

Nechceš ten report už nějak ukončit, Davide?!

Jasný, jasný, už se to táhne víc než Gray man, takže to ukončíme. Tohle randíčko mě zase hodně bavilo, a to jsem se ani nezmínil o skvělém grilovacím umění Tastího týmu! No fakt, sýry, maso, lilek a tak podobně, Pohlreich by čuměl jak na kluka hrajícího si s kamením! (Ale jakože v dobrém.)

Tyhle Taste daty jsou taky dobré na potkávání starých známých, viď, Manueli? (I tohle jméno samozřejmě závidím, určitě v sobě mám kus horkokrevného Španěla!)

Jo a taky lehce sprchlo. 😀

Suma sumárum, díky Tastímu SEO týmu za další povedenou akci a těším se zase někdy příště!

P.S. Komplet fotky najdete přímo tadyhle na Facebooku. (To je ta sociální síť, kterou už používají pouze důchodci nad 30 let, podle mladých TikTok gangstas.)

1 thought on “Digitální agentura Taste mě zase vytáhla na povedené rande (SEO Date #2)

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *