Další rande s Tastem. Já se asi zamiloval, nebo co?!  (Social Date #9)

Z mého chození na „Tejstí dejty“ se pomalu stává tradice. Asi jako když si každé Vánoce řeknu, že se budu držet a nepřiberu, ale to jediný, čeho se pak celé Vánoce pevně držím, je pořádná mísa s cukrovím. A pak se ještě držím za srdce, když na Nový rok vlezu na váhu (proč to proboha dělám???).

No zkrátka, další akci jsem si po SEO datu #2 nemohl nechat ujít. Zlí jazykové tvrdí, že v tom u mě hrajou roli ty #FoodPorn dobroty z grilu a já se hádat nemůžu. Mám totiž plnou pusu vynikajícího masíčka! 

Ani mimo gril na nás nešetřili! Všechno mizelo rychleji než vegani z masových demonstrací.

Program dlouhý jako Rocco Siffredi. Akorát, že vůbec!

Pan italský hřebec z nadpisu jistě promine, ale hezky se tam vešel (yes, pun intended). Tentokrát pražské Město.Moře hostilo rovnou 4 přednášky a 5 vystupujících. A vše se točilo kolem marketingu na sociálních sítích. Ovšem o kvalitní organizaci i přípravě přednášejících jasně mluví fakt, že se vše zvládlo podle plánu. Přednášky začaly v půl šesté a i s „grill pauzou“ skončily před půl devátou. Nedostali jsme tak možnost polevit v pozornosti nebo zažít nudu (to totiž vadí!).

Moderování obstarala Dominika Lukášová, která v Tastu řeší influencer marketing. Podle mě je až nespravedlivý, že někdo umí tolik věcí najednou, tak skvěle moderovala! Jakože haló, živote?! Pardon, trošku jsem si zazáviděl

Povšimněte si prosím toho Elvisovského pohybu pravou nohou. I když je teda pravda, že já od mojí recenze filmu vidím Elvise úplně všude. 😀

A teď už pojďme na ty přednášky!

Proč reagovat na aktuální dění s Klárou Loškovou

Klára Lošková zastává roli Social Media Specialist a v Tastu dobře vědí, proč si ji tam vybrali. Umí totiž výborně propojit informační hodnotu s vtípky, což je můj nejvíc nejoblíbenější styl přednášek. Mluvila třeba o kampani Nike, který do reklamy obsadil běžkyni Sha’Carri Richardson. Pikantní na tom je, že Sha’Carri byla v minulém roce vyloučena z letních olympijských her, protože měla pozitivní test na marihuanu (ty vole, Davide, nemůžeš napsat normálně „tráva“, jako každej člověk pod 70 let? Ticho mozku, tahle část by měla být trošku víc serious!). 

Jenže to nebylo tak jednoduché. Ona si sice tu trávu dala, což sama přiznala, ale prý to bylo jen malinko a hlavně proto, že ji pár dní před tím závodem zemřela maminka. Potřebovala se trochu dát do klidu, takže si dala pár šluků, ale prostě smolík, stopka, báj báj, možná medaile z olympiády. 

Právě toho se hezky chytil Nike, který ze Sha’Carri Richardson udělal hlavní tvář kampaně pojednávající o mentální zdraví sportovců. Cílem bylo mj. upozornit na to, zda za takový prohřešek má sportovec opravdu dostat stopku a zda neměli organizátoři projevit víc pochopení. Bylo to fakt zajímavé (a pro spoustu lidí kontroverzní) téma. Přesně tohle od podobných akcí čekám, že se nad něčím můžu zamyslet (i když to bolí jak sviňa).

Klára přednáší. Já sedím napravo a pilně si zapisuju. Mého ucha jako má slon Dumbo si nevšímejte.

Klára také prezentovala ohromný dosah příspěvků, které uměly dobře zareagovat na aktuální dění. Ostatně, sami nejspíš znáte TMBK, který vtipně glosuje čerstvé události (já se od něj často dozvím “co se to sakra zase děje” ještě dřív, než si to přečtu ve zprávách). Značkám mohou trefné příspěvky k aktuálnímu dění výrazně zvýšit dosah na sociálních sítích a přilákat k sobě nové fanoušky i zákazníky.

Ovšem bacha, někdy je to dvousečná zbraň. Třeba když jedna nejmenovaná influencerka ( neznám ji, ne, že bych ji apriori nechtěl zmínit) hodila post o tom, jak ji ten dým z plápolajícího Hřenska připomíná farmáře vypalující pole na Bali, a jak to na tom Bali pro ni bylo super, boží a žůžo. Bizár lvl Buzz Rakeťák (jakože nekonečno a ještě dál, sorry za takovou boomer referenci).

#HolkyzMarketingu: Od naštvání po největší marketingovou komunitu v ČR

Přednášku od Holek z Marketingu si vzaly na starosti Aneta Martinek a Lucie Audi (boží jméno!). Popsaly nám, jak tahle komunita 30 000 holek vznikla a v čem tkví její smysl. Základní myšlenkou je pomoc ženám na pracovním trhu bez ohlednu na kontext a životní situaci. Poskytují poradenství, organizují workshopy, domlouvají konzultace a pořádají akce, kde se mohou (nejen) holky vzájemné potkávat. Připočtěte si k tomu e-book, pořady na Youtube, promování nabídek práce a vyjde vám, že toho dělají opravdu hodně.

Upřímně, já jsem za to rád i jako chlap. Jejich obsah sleduju dlouhodobě (třeba newsletter nebo workshopy), ale pro mě je důležitý i ten význam kolem sebevědomí. Že člověk z různých poměrů a v různých životních situacích se může začít vzdělávat a makat na něčem úplně novém.

Já vím, že někomu přijdou tipy nebo videa na zvýšení sebevědomí jako bullshit. Ze svojí zkušenosti ale musím říct, že právě vzory mi neskutečně pomohly před těmi cca 12 lety, kdy jsem vážil 160 kilo a konečně s tím začal něco dělat… bez hromady motivace by to fakt nešlo. Proto v komunitách jako jsou HzM vidím velký smysl. Umí dát lidem pocit, “že to dokáže”.

Jak se svézt po trollech? S Liftagem a Martinou Bechyňovou!

Výstup Martiny Bechyňové nebyla jen přednáška, to byla místy skutečná stand-up comedy! A tu já miluju stejně, jako Agáta Jaromíra Soukupa miluje pořady Jaromíra Soukupa, zatímco přímo chodí s Jaromírem Soukupem (Soukupception!)

Možná jste si všimli, že Liftago si před nějakou dobou hezky povodilo spoustu jelit v komentářích, která se vyjadřovala proti podpoře Ukrajiny v současném konfliktu. Martina nám s grácií sobě vlastní popisovala, jak se těm lidem nejdřív snažili vše trpělivě vysvětlovat, ale pak si uvědomili, že těm ******* (myšleno trollům) se člověk prostě nezavděčí, tak to tam začala sázet jak strýček Pompo záhonek (ha, dal jsem další boomer referenci, tentokrát z Arabely!)

Martina popisuje „časovou osu trollího nájezdu“

A dole příklad jednoho ze stíracích komentářů Martiny. Další najdete v sekci s její přednáškou přímo na stránkách Tastu

Během náletu trollů to tam Martina házela dost nekompromisně. Posílala jim odkazy na uklidňující písničky, rozdávala promokódy, aby se levněji dostali do hospody „V prdeli“ (jsou tam, a čekají!) nebo odpovídala i prostým „ne“ na neslušné návrhy obsahující anatomické detaily, nad kterými by se začervenal i zasloužilý zedník s dvacetiletou praxí. Nebo legendární opravář traktoru.

V průběhu přednášky se pověnovala i tipům, jak dělat trochu “drzý” komunitní marketing. Předně potřebujete důvěru šéfa i kolegů, pak produkt, kterému věříte, pokročilé zkušenosti se psaním, a naopak stačí juniornější zkušenosti se suchým britským humorem. No a nesmíte zapomínat ani na spoustu odpočinku, protože jinak by vám z některých ***** (trollů) praskla cévka.

A taky potřebujete (mentální) koule!

Martin Morejt jako hit internetu s Kristýnou Osúchovou

Kristýna Osúchová působí ve WMC/GREY jako Influencer Marketing Manager a měla pod palcem řadu úspěšných kampaní. Jednou z nich byla také ta s Mikýřem AKA Martinem Morejtem pro Bageterii Boulevard. Kampaň je parodická odpověď na spolupráci Přemka Forejta s McDonald’s, který tam dohlíží na kvalitu surovin).

Vy jste téhle reklamě zatím nevěnovali ani jednotku pozornosti? To musíte napravit, brousci!

Tuhle taškařici chystali s Mikýřem už nějakou dobu, když v tom najednou vyskočil ven song Mc’n’Roll – Přemek Forejt feat. McSuroviny. WMC/GREY a MÚPI crew se zachovali obratně jak po horských ochozech beze strachu poskakující kamzíci a přetočili určité částí své již hotové reklamy, aby mohli zareagovat na právě vydanou píseň. Proto to šlo ven tak rychle, byť si spousta lidí (včetně mě) myslela, že to bylo fakt za den hotové. Jednička s hvězdou za flexibilitu!

Kristýna nám také popisovala, že se tak trošičku připravovali na žalobu od Mekáče, ale očividně tam mají smysl pro humor, takže se nekonala. Asi by to nebylo úplně fresh a nikdo by to neměl rád.

Kristýna poradila i tipy, jak na reakční marketing – sledovat aktuality a trendy, umět rychle využít příležitost a dát tomu šmrnc

Soutěž s cupcaky a rozpálený gril!

Jako třešnička na dortu parádního programu byla Instagram soutěž v požírání virtuálních cupcaků. A já vyhrál! (S pucováním sladkého mám hodně zkušeností, bylo to tedy trochu nefér). Vlastně pozor, vyhráli jsme 2, ještě s další cupcakerkou jsem měl stejný počet bodů. 

Při focení předání stylové síťovky, nyní již sežrané čokolády a diplomu se ve mě probudil můj vnitřní Churchill! 

Na konec prostě musím zmínit to grilování! Nevím, kdo to v Tastu vymyslel, ale přihrát na jejich Daty možnost klofnout si čerstvě ugrilované maso nebo zeleninu je myšlenka hodná génia (a to ze mě teď hlad mluví jen trošku!). 

A aby toho nebylo dost, holky měly i obrandované zástěry! Krása, díky a těším se zas někdy příště!

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *